Kur’ân’la Tedavinin Hükmü
Soru: Kur’ân ile tedavinin,
onunla rukye yapmanın ve
ondan bazı âyetleri muska edinip takmanın
hükmü nedir?
Cevap: Kur’ân
ile tedavi caizdir. Nitekim Buhârî ve
Müslim, Ebû Saîd el-Hudrî radıyallâhu anh’dan şöyle rivâyet
etmiştir: “Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem’in ashâbından
bir grup yolculuğa çıktılar. Derken Arap
kabilelerinden bir
kabilenin yakınında konakladılar. Bu kabileden
kendilerini
misafir etmelerini istedilerse de onlar buna
yanaşmadılar.
O sırada bu kabilenin efendisini akrep soktu.
Onu tedavi
etmek için her yolu denediler; ancak bir fayda
sağlayamadılar.
Derken içlerinden biri: “Şu yakınınıza
konaklayan
kafileye gidip sorsanız, belki içlerinden
birinde (hastayı
tedavi edecek) bir şey vardır” dedi. Hemen
onların yanına
gittiler ve şöyle dediler:
“Ey kafile! Efendimizi akrep soktu. Biz onu
tedavi etmek
için her yolu denedik; ancak hiçbiri fayda
sağlamadı.
İçinizde (onu tedavi edecek) bir şeyi olan var
mı?”
İçleriden biri şöyle karşılık verdi:
(263) Fetâvâ
İslâmiyye, 1/28. “Evet. Allah’a
yemin ederim ki, ben rukye yaparım.
Ancak sizden bizi misafir etmenizi istedik;
ama siz buna
yanaşmadınız. Dolayısıyla da bize ücret
vermeden sizin
adınıza rukye yapmam.” Bunun üzerine küçük bir
koyun
sürüsü üzerinde anlaştılar. O da (efendilerinin
yanına) gitti
ve ona: “Hamd, alemlerin rabbi olan
Allah’adır” (Fatiha
sûresini) okuyup üflemeye başladı. Derken
adam, sanki
bağlarından çözülmüş ve hiç hasta olmamış gibi
ayağa
kalkıp yürüdü. Kabilesine: “Anlaştığınız
ücreti onlara tastamam
verin” dedi.
Sahabeden biri: “(Koyunları aranızda)
paylaştırın”
deyince, rukyeyi yapan: “Paylaştırmayın. Hele
Peygamber
sallallahu aleyhi ve sellem’in yanına gidip olanları anlatalım,
bakalım bize ne emredecek?” dedi. Derken Allah
Rasûlü
sallallahu aleyhi ve sellem’in yanına geldiler ve olanları anlattılar.
Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem: “Fatiha sûresinin
rukye olduğunu nasıl bildin?” dedikten sonra
şöyle devam
etti: “Doğru yapmışsınız. (Koyunları aranızda)
paylaştırın
ve bana da bir pay ayırın.”
Bu hadis, Kur’ân’la tedavinin caiz olduğunu
göstermektedir.
Kur’ân âyetlerinden muska edinip takma
meselesine
gelince, âlimler bu konuda (caizdir ve caiz
değildir şeklinde)
iki görüş belirtmişlerdir. En doğru olan görüş
ise bunun
caiz olmadığıdır. Başarı Allah’tandır. O’nun
salât ve selamı
PeygamberimizMuhammed’e, âilesineveashâbına
olsun.(264)
Fetva Kurulu
(264) Fetâvâ
İslâmiyye, 1/28.
Sihir yapılmış kişideki
sihri çözmenin hükmü
S: Bir kişinin bir başkasına
sihir yaptığını anlarsak, dinen
bu sihri nasıl çözebiliriz?
C: Sihirle uğraşmak haram,
hatta büyük (dinden çıkaran)
küfürdür. Dolayısıyla da sihri çözmek için
yine sihir
kullanmak caiz değildir. Ancak sihir yapılan
kişi, Kur’ân ve
Sünnet'te yer alan rukye ve dualarla tedavi
edilebilir. Başarıya
ulaştıran Allah’tır. O’nun salât ve selamı
Peygamberimiz
Muhammed’e, âilesine ve ashâbına olsun.(267)
İlmî Araştırmalar ve Fetvâ Kurulu
Kurul Başkanı
Abdulazîz b. Abdillah b. Bâz
Kurul Başkan Vekili
Abdurrazzak Afîfî
Üye Üye
Abdullah b. Ku’ûd
Abdullah b. Ğudeyyân